دانلود پاورپوینت استراتژی برند -سمینار کلاسی رشته مدیریت صنعتی- 30 اسلاید

دانلود پاورپوینت استراتژی برند -سمینار کلاسی رشته مدیریت صنعتی- 30 اسلایددانلود پاورپوینت استراتژی برند -سمینار کلاسی رشته مدیریت صنعتی- 30 اسلاید|810302|kvj|
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد دانلود پاورپوینت استراتژی برند -سمینار کلاسی رشته مدیریت صنعتی- 30 اسلایدرا مشاهده می نمایید .

پاورپوینت آماده ارائه به عنوان سمینار کلاسی رشته مدیریت صنعتی

تعریف برند

برند شامل یک اسم، لوگو، علامت، هویت و نام تجاری است.مطابق تعریف شرکت اینتربرند، برند عبارت است از مجموعه ای از عناصر ملموس و غیر ملموس که در یک نام نجاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا برای شرکت مزیت رقابتی ایجاد کند و ارزش بیشتری را برای مشتریان خلق نمایند (کلیفتون ومگان، 2000).مطابق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا در سال 2005، برند عبارت است از اسم، واژه، علامت، طرح و یا ترکیبی از آنها که برای شناسایی محصولات و خدمات فروشنده و یا گروهی از فروشندگان به کار می رود و در محیط رقابتی نسبت به دیگر رقبا تمایز ایجاد می کند.

فواید برند

مهمترین فایده برند تولید ثروت است.در حال حاضر 33% ثروت جهانی مربوط به برند است.ارزش دارایی های نا مشهود 100 شرکت برتر در سال 2002 بالغ بر 70% کل ارزش دارایی های آنها بوده است. (دارایی های نا مشهود عبارتند از نام تجاری، اعتماد و استعدادهای سازمانی) سهم دارایی های نا مشهود در مقایسه با دارایی های مشهود در موفقیت سازمان بیشتر بوده است. مطابق نشریه Business week ارزش 100 برند نخست جهان در سال 2006 میلادی 819/1089 میلیارد دلار است. این رقم حدودا برابر با درآمد ناخالص ملی 63 کشوری است که نیمی از جمعیت جهان را در خود جای داده اند.

آیا توسعه و ارتقای برند کار سختی است؟

سختی ارتقای برند، به همان سختی تربیت و بزرگ کردن بچه هایمان میباشد. همه ما بهترین آرزو ها را برای بچه هایمان داریم. از مدتها قبل از به دنیا آمدنشان در مورد آنها فکر می کنیم. در مورد ویژگی های شخصیتی آنها تصمیم می گیریم. در مورد انتخاب نام مناسب برای آنها با اعضای خانواده مشورت می کنیم. در چند سال اول زندگی آنها را از هر نظر تغذیه می کنیم. سپس آنها را روانه مدرسه (جامعه) می کنیم. ضمن آنکه از آنها نگهداری می کنیم، از آنها می خواهیم بهتر از سایر بچه ها (رقبا) باشند. اما فقط تعداد کمی از والدین می توانند طبق برنامه ریزی اولیه خود، بچه هایشان را به عرصه برسانند. علی رغم عدم موفقیت هایی که داریم همان رویه ها را برای بچه های جدیدمان در سر می پرورانیم. در نهایت والدین موفقتر، والدین (مدیران) لایق تری هستند.

(خان بلوکی، 1387).

تدوین استراتژی برند

تدوین استراتژی برند در 5 مرحله انجام می شود:

تحقیقات و پژوهشهای بازاریابی (Marketing Research)

بررسی شرایط محیطی بازار و بررسی بازار مصرف

مشاهدات بازار و شناسایی عرضه کنندگان بازار

تحلیل رفتار مصرف کننده

انتخاب گروه هدف (Target Group)

بررسی ویژگی های جمعیتی گروه هدف

بررسی الگوی گروه هدف

بررسی نگرش و سبک زندگی مصرف کنندگان گروه هدف

بررسی رسانه های مورد استفاده گروه هدف

تعیین بنا و ساختمان برند (Brand Structure)

با شفاف شدن معماری برند می توان تصویر دقیقی از رشد برند در آینده و ضرورت ایجاد برندهای بعدی و زیر برندها ایجاد نمود.